Kort referat om de vigtigste beskeder fra gruppeledertræffet.
Økonomi/registreringsprocedure: 20 grupper er nu registreret, dette er kørt stort set uproblematisk. Reglerne mht. skat, kvitteringer, udbetaling til underviser mv. blev kort gennemgået. Hvis der er konkrete spørgsmål henvises til efteruddannelsesvejlederne eller Tina Molbo [1] (ved spørgsmål om manglende udbetaling og lign)
Færdige kursusforløb: Dette gratis tilbud blev gennemgået. Se mere på “opslagstavlen” [2]
Nyt fra grupperne:
- En gruppe fortalte at de så småt var begyndt fusionsplaner med en anden gruppe, da begge grupper var ved at blive for små.
- En gruppe fortalte at det var et problem at flere medlemmer sjældent mødte op, men fortsat ville være medlem i gruppen, da de havde indtryk af at det “er noget man skal” – det er det naturligvis ikke. Det er helt frivilligt!
Efteruddannelsesfonden: Der blev uddelt lister fra efteruddennelsesfonden. Ikke-repræsenterede grupper vil få dem tilsendt. Hvis gruppen ikke har fået en liste kontaktes Søren Olsson
Ønsker til kommende træf:
- Pædagogik overfor personale, MBTI
- Ydelser – hvordan gør vi?
- Værdigrundlag i praksis, politiske visioner, sundhedsforsikringer…
Ønsker til efteruddannelsesvejlederne:
- Lave uddannelsesforløb omkring læringsstile.
- Overveje om formen på GL-træf ændres – heldags- eller med overnatning
Dagens emne: En god og spændende snak om læringsstile mv.
Ideer til hvordan vi konkret kan bruge hvad vi har talt om:
- Prøve at finde hvilke typer/stile der er i gruppen og give opgaver efter det (nogle er “planlæggere”, nogle er “referenter” osv)
- Fokusere mere på forskellighederne og planlægge derefter, så gruppen ikke er “alt for meget det ene”
- Være mere opmærksom på at støtte hinandens skjulte sider og “hjælpe” kollegerne med det de har svært ved – eks. hjælpe den associative med nogle konkrete forslag til hvordan den nyopnåede viden implementeres i klinikken.
Husk at det er der kittet der holder gruppen sammen er det sociale fællesskab med ligesindede.
Dagens powerpoint show kan findes her [3]